Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Gyakran ismételt kérdések

TECHNIKAI INFORMÁCIÓK

Hogyan tudom kiválasztani a nekem megfelelő töltőt?

Autótípustól függően 1 vagy 3 fázisú töltő közül kell választania. Bármilyen töltőt be lehet kötni a névleges teljesítményénél kisebb teljesítményre, ezért a 3 fázisú 22 kW-os töltő univerzális (képes 1 és 3 fázisú autó töltésére is), ha az otthoni hálózatban a villamos teljesítmény rendelkezésre áll.

Amennyiben a kiválasztásban segítségre van szüksége, kérjük tekintse meg a "Milyen töltőt válasszak?" menüpontot vagy forduljon hozzánk a "Kapcsolat" menüben megadott elérhetőségeinken.

Mekkora teljesítmény szükséges az otthoni töltőberendezésem működtetéséhez?

A töltő működéséhez szükséges minimális áramigény 6 A. Az autó típusától függően 3x16 A (3 fázis) vagy 1x20, esetleg 1x32 A (1 fázis) ideális a rendszeres autótöltéshez. Bizonyos autó típusok képesek 3x32 A (3 fázis) teljesítményű töltésre is, azonban otthoni környezetben ez a teljesítmény indokolatlan, és a kiépítése nem gazdaságos. Ha a szükséges teljesítmény csak bővítéssel biztosítható, akkor javasolt a 3x16 A-es (3 fázis) töltést választani.

Mit tudok tenni, ha nem áll rendelkezésre elegendő elektromos teljesítmény a házamban/irodámban?

Lehetőség van az áramszolgáltatónál teljesítménybővítést igényelni, de töltőberendezéseink mindegyike képes alkalmazkodni a rendelkezésre álló teljesítményhez.

Szükséges-e külön mérőóra telepítése a töltőhöz?

Különálló, új, szolgáltatói mérőóra telepítése nem szükséges. Egyes töltőink már tartalmaznak nem hitelesített mérőket, melyek segítenek nyomon követni a töltések energiafelhasználását.

Éjszakai áram használata

Az úgynevezett kapcsolt üzemű energiaszolgáltatás, amelyet a hétköznapokban „éjszakai” áramként emlegetünk, bizonyos kizárólag fixen bekötött fogyasztók üzemeltetéséhez igényelhető. Mivel az elektromos autók töltésénél nem a fix telepítésű töltő, hanem az autó a valós fogyasztó, így nem igényelhető rá a kedvezményes tarifa.

Aljzatos vagy kábellel szerelt töltőt válasszak?

A töltők elérhetők aljzatos vagy kábellel szerelt kivitelben is. Otthoni környezetben általában a kábellel szerelt kivitel a célszerűbb, mert nem szükséges az autó csomagtartójából minden alkalommal elővenni a hordozható töltőkábelt.

Társasházban lakom, lehet saját otthoni töltőm?

Társasházban is van lehetőség töltő létesítésére, bővebb infomrációt a "Társasházi töltés" menüpontban találhat.

 

VÁSÁRLÁS ÉS FIZETÉS

Hogyan rendelhetem meg a töltőmet?

Az oldalunkon különböző termékcsaládokból választhatja ki a járművéhez és töltési igényeihez is igazodó töltőinket. A kiválasztott töltőkre kattintva egyszerűen és gyorsan ellenőrizheti a berendezés által nyújtott szolgáltatásokat, és ha azok megfelelnek igényeinek, egy kattintással már a kosárba is helyezheti a töltőt és az esetleges kiegészítőket vagy a telepítési szolgáltatásunkat.

Tudok-e utalni?

Webshopunkban csak bankkártyás fizetésre van lehetőség.

Tudok-e bankkártyával fizetni?

Igen, webshopunkban lehetőség van bankkártyás fizetésre.

Tudok-e kézpénzzel fizetni a csomagátvételekor?

Webshopunkban csak bankkártyás fizetésre van lehetőség, utánvétes vásárlási lehetőséget jelenleg nem biztosítunk.

 

SZÁLLÍTÁS

Hogyan kapom meg a terméket?

Termékeinket a GLS futárszolgálat szállítja ki a vásárlás során megadott szállítási címre. A kiszállítás várható időpontjáról a GLS közvetlen tájékoztatást (sms) is küld a vásárlás során megadott telefonszámra.

Van lehetőségem személyesen is átvenni a csomagot?

Jelenleg nincs mód személyes átvételre.

Mennyi ideig tart, mire megkapom a csomagom?

A rendelés időpontjától függően a kiszállítás maximum 4-7 munkanap lehet.

Nyomon tudom követni, hogy merre jár a csomagom?

A csomag nyomon követését partnerünk biztosítja, a vásárló e-mailben és sms-ben kaphat tájékoztatást a csomagfelvételről és a kiszállítás tervezett időpontjáról is.

Mikor értesülök a csomag érkezésének időpontjáról?

A futárszolgálat a tervezett kézbesítés előtt egy nappal tájékoztatja a csomag kiszállításáról.

 

VISSZAKÜLDÉS

Van-e lehetőség a termék átvétele után visszaküldésre?

Igen, ha a termék mégsem megfelelő, akkor van lehetőség visszaküldésre. (A visszaküldéssel kapcsolatos költségek vásárlóinkat terhelik!)

Mennyi idő a visszaküldési (elállási) időszak?

A csomag átvételétől 14 nap áll rendelkezésre a visszaküldésre.

Hogyan tudom vissza küldeni a terméket?

A terméket csakis saját költségre tudja visszaküldeni, oldalunkon részletesebben elolvashatja a visszaküldés folyamatát.

 

TELEPÍTÉS

Fel tudom-e telepíteni egyedül is a töltőt?

A töltőberendezés telepítését és beüzemelését csak a szükséges engedélyekkel is rendelkező villamossági szakember végezheti el. A berendezés üzembe helyezése előtt feltétlenül el kell végezni a telepített töltőberendezés érintésvédelmi ellenőrzését is.

A szakszerű és a hivatalosan dokumentált telepítés a garancia (jótállás) érvényesítésének az előfeltétele.

Rendelhetek-e a Webshopban vásárolt töltőhöz telepítési szolgáltatást?

Igen, új tötlőberendezése mellé az oldalunkon közvetlenül megrendelheti telepítési szolgáltatásunkat is, amelyet a Mobiliti mint alvállalkozónk biztosít.

Telepíthetem-e a töltőt saját villanyszerelőmmel?

Igénybe vehet más szakembert, de szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy ebben az esetben az esetleges későbbi garanciális igények befogadásának a feltétele, hogy a telepítőnek feltétlenül ki kell töltenie egy telepítési jegyzőkönyvet, amely a telepítéssel kapcsolatos legfontosabb adatokat és az érintésvédelmi ellenőrzés eredményét tartalmazza.

A magyarországi regisztrált villanyszerelők listája a következő linken érhető el:
https://www.meevet.hu/villanyszerelok/2

Hol találom a más szakember általi telepítéshez szükséges dokumentumokat?

Az oldalon a "Dokumentumok" fül alatt megtalálhatja a más szakember által telepített töltőkhöz szükséges dokumentumokat.

A töltő telepítése elött szükséges-e a telepítési helyszín ellenőrzése (felmérése) ?

Telepítési szolgáltatásunk tartalmazza a helyszíni felmérést. A sikeres telepítés érdekében feltétlenül javasoljuk a helyszín és az épület előzetes ellenőrzését, felmérését.

 

HIBAELHÁRÍTÁS

Mit tegyek, ha nem működik a korábban üzemképes töltőm?

Kérjük, mindenképpen ellenőrizze az alábbiakat.

  1. A töltő tápellátását: a kismegszakító és a Fi-relé fel van-e kapcsolva, és a töltőn levő visszajelző LED-fények világítanak-e?
  2. A töltő konfigurációját: ha a töltő app-al is kezelhető, akkor az nincs-e zárolva?
  3. A töltő kezelési útmutatóját: ellenőrizze a töltőhöz kapott gyári leírásában elérhető hibaelhárítási útmutatót.
  4. Az autóját: ellenőrizze a gépjárművet, például nincs-e időzített töltés beállítva? Próbálja ki, hogy más (AC-) töltőállomáson képes-e az autó a töltésre.

Ha az előző pontok nem vezettek eredményre, és a jármű más töltőállomáson képes az (AC-) töltésre, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot a "Garanciális igénybejelentő" űrlap kitöltésével.

Az oldal tetejére